čtvrtek 5. března 2015

Dort s malou mořskou vílou Ariel a jejím podmořským světem

NO, A PAK TO CELÉ ZAČALO...

Markétka oslavila své 5. narozeniny ve velkém dortovém stylu. Jejím velkým přáním bylo dostat dort s mořskou vílou Ariel. A tak jsem se to toho dala. Jednalo se nejen o Ariel, ale i o její sestru, kterou Markétka neplánovala, zato já ano. Umíte si přestavit, jak zastavuji na notebooku pohádku, abych se mrkla, jak alespoň jedna z jejích sester vypadá?  :-)


  • K tradičnímu narozeninovému focení jsem vyrobila "kabicový" dort, tj. krabici potaženou fondánem se všemožnými marcipánovými ozdobami. Převážet tak velký dort do ateliéru by byl celkem problém především kvůli jeho váze. Krabice byla daleko lehčí a i kdyby se "krabicáku" po cestě něco přihodilo, mrzelo by mě to daleko méně, než kdyby vzal zasvé opravdový dort. Podotýkám, že kromě těl a hlav obou panenek a dvou stromečků na pláži bylo vše jedlé (a moc dobré). Ocasy panenek, vlasy, všechny ryby a jiná mořská havěť, krab, racek, kámen, mušle, delfín, žralok, prostě vše bylo pro radost mé holčičky a pro její mlsný jazýček. Byla to strašná piplačka. Bez pinzety a párátek by se to neobešlo. Ubohé panenky! Musela jsem jim vykloubit a odebrat nohy a ostříhat vlasy. Panenky jsou velké asi 15 cm, nejedná se o Barbie.

Dort s Ariel, dort s malou mořskou vílou, dort podmořský svět, dort Disney, dort k 5. narozeninám, dort pro holky

Detailní pohled na horní patru dortu s malou mořskou vílou Ariel

Naše pětiletá Markétka


  • Druhý dort se stejnou tématikou jsem dělala pro školku, do které Markétka chodí. Ať mají ostatní děti také radost, ne? Spodek dortu byl kulatý, horní patro bylo ve tvaru srdce. Tenhle už ale z krabice nebyl. Jednalo se o čokoládový dort, 3 x promazaný máslovo-pudinkovým krémem a potřený ještě čokoládou. Ozdoby a fondán jsem samozřejmě použila z již zmíněného "krabicáku". Avšak vzhledem k tomu, že se rozšířila plocha, bylo potřeba ještě mnoho marcipánových ozdob přidělat.

    Dort s Ariel, dort s malou mořskou vílou, dort podmořský svět, dort Disney, dort k 5. narozeninám, dort pro holky

Dort s Ariel, dort s malou mořskou vílou, dort podmořský svět, dort Disney, dort k 5. narozeninám, dort pro holky

  • Pro naši maličkou domácí oslavičku, počítáno já, tatínek, Markétka a Kristýnka, jsem vytvořila jednoduché menší srdíčko.

    Dort srdce, dort s hroznovým vínem
  • A nakonec zbývalo ještě vyřešit velkou oslavu. Velkých dortů už jsem měla plné zuby, a tak mě napadlo, co udělat každému z hostů jeho malý soukromý dortíček ve tvaru dárečků. Bohužel jsem dortíky dělala dost narychlo, takže je to na nich poněkud znát. :-( Dárečky nejsou nafocené všechny. Hostů bylo daleko víc, ale už se mi nevlezly na podložku.
  • Dort dárky 

    Dort dárek s vílami Winx pro Markétku

    Modrý dort dárek pro mou maminku

    Dort vánoční dárek pro mého taťku

    Růžový dort dárek pro mou babičku

    Žlutý dort dárek pro fain tchýni

    Bláznivý dort dárek pro švagrovou


2 komentáře:

  1. DObrá piplačka:_) To se ti moc povedlo:_) Když budeš mít někdy při práci někoho po ruce, dej mu foťák, aby ten obr proces tvorby "zvěčnil":-)))

    OdpovědětVymazat
  2. No pááni .... fakt neuvěřitelně krásné dortíky!

    OdpovědětVymazat