sobota 7. března 2015

Dort k taťkovým 60. narozeninám

Jen jeden den, před narozeninami mé Markétky, slaví narozeniny můj taťka. V září roku 2014 se tedy i on přidal do klubu šedesátníků. 
Můj táta toho pro mě mnoho udělal a jsem mu za hodně věcí vděčná, proto dort pro něj musela být pecka! No jo, jenže čím ohromit muže v tomto věku? S růžičkami a srdci bych určitě neuspěla. Chtělo to vymyslet něco, co má skutečně rád. Odpověď byla vlastně jednoduchá. 

Můj taťka je velkým milovníkem historie, ostatně jako celá naše rodina. Z dějin ho nejvíce zajímá období antiky, tj. historie Řecka a Říma.
Každý rok se s mou maminkou vydávají na náročné poznávací cesty po antických památkách. Nejinak tomu bylo i vloni, kdy navštívili svou vysněnou Sicílii, kde se nachází velký archeologický areál zbytků řeckých chrámů, zvaný Agrigento.
Určitě se divíte, proč tady, na Dortovce, "klábosím" o dovolených. Jenže toto téma s mým dortem pro taťku úzce souvisí.
Rozhodla jsem se upéct mu dort, který bude výřezem ze zmiňovaného archeologického areálu.
Tady je:

Dort s antickými chrámy k 60. narozeninám mého otce

Dort s antickými chrámy k 60. narozeninám mého otce - pohled zezadu
Dort je sestaven ze dvou velkých kusů, jak je vidět na podložkách. Celkově měřil na délku necelý metr. Vše kromě asi 6 stromečků a dvou malých keříků bylo jedlé. Chrámy jsou vytvořeny z fondánu, zbytek je marcián. Oba chrámy jsou přesnou kopií skutečných chrámů v Agrigentu.
Snažila jsem se vytvořit i co nejpřesnější model krajiny, včetně spojovací cesty, schodů, skály a jejího obložení.
A víte, co je nejlepší. Že oba chrámy dodnes zdobí jednu z poliček v obyváku mých rodičů ;-)

Zachovalejší chrám je chrám Concordia (Svornosti).

Zbořenější je chrám bohyně Héry.

Dort s antickými chrámy - detailní pohled na chrám Concordia (Svornosti)


Dort s antickými chrámy - detailní pohled na chrám bohyně Héry



2 komentáře:

  1. Tenhle je "zatím" tvůj top:-)))) Jsem zvědavá, čím jej překonáš:-)

    OdpovědětVymazat
  2. No pááni ... to už je umělecké dílo toto ....

    OdpovědětVymazat